August 18, 2014

Intretinerea sistemului de directie

CE ESTE SISTEMUL DE DIRECTIE?
Sistemul de directie al unui automobil este reprezentat de un set de subansamble care dirijeaza cele doua roti frontale.Caseta de directie este componenta principala a sistemului de directie ce transforma miscarea de rotatie a axului volanului in miscare de translatie stanga-dreapta. Miscarea este transmisa mecanic prin intermediul unui ax cremalier dintat.Autovehiculele pot fi dotate cu mai multe tipuri de sisteme de directie, dintre care putem aminti:

  • sisteme cu caseta de directie mecanica;
  • sisteme cu caseta de directie hidraulica;
  • sisteme cu caseta de directie electro-hidraulica;
  • sisteme cu caseta de directie asistata electronic.
EFECTELE UNEI DIRECTII DEFECTOASE

Daca aveti o defectiune la sistemul de directie al autovehiculului puteti avea una sau mai multe din problemele de mai jos:

  • manevrarea volanului se face cu un efort mare;
  • rotile de directie oscileaza si/sau directia trage intr-o parte;
  • directia transmite volanului socurile de la roti;
  • zgomote anormale ale directiei.

Important!  Pentru o calatorie fara griji, verificati periodic starea sistemului de directie al autovehiculului. Indiferent ca plecati in concediu sau faceti doar deplasari scurte, asigurati-va ca sunteti in deplina siguranta la volan.

sistem de directie-suspensie

 

Cateva exemple ale simptomelor unei defectiuni la nivelul casetei de directie sunt:

Volanul se roteste “in trepte”– efectul este cauzat de opturarea circuitului. Pot fi infundate conductele, furtunele, distribuitorul, vasul de incarcare, sau orice alta combinatie de probleme.

Pierderi de ulei – pot aparea in situatia in care exista suprapresiune in circuit sau cand uleiul nu este schimbat la fiecare 30.000 km. Din aceasta cauza se depun sedimente si nu mai beneficiaza de o ungere corespunzatoare. In momentul in care ungerea se diminueaza apar uzuri.

Se aud batai in momentul deplasarii autovehiculului – sunt cauzate de uzurile ce apar in elementele casetei de directie. Cele mai des intalnite defecte sunt uzarea danturii celor doua axe si uzarea bucselor pe care se sprijina axul cremalier.

CAND APAR PROBLEME LA CASETA DE DIRECTIE?

Casetele de directie sunt elemente ce asigura confortul soferului la actionarea volanului masinii. O uzura prematura se datoreaza intretinerii precare, dar si a exploatarii gresite, in special suprasolicitarea acestora: folosirea intensa a autovehicului pe drumuri cu denivelari, drumuri cu piatra cubica, socurile survenite din imapactul cu obiecte dure, guri de canal, borduri inalte, dar si utilizarea exagerata a volanului in timp ce rotile nu ruleaza.

Intretinerea precara consta in lipsa lichidului hidraulic, ce duce la fortarea intregului sistem. Acesta poate cauza probleme grave pompei de directie, valvelor si paletelor acesteia, rotilor dintate ale angrenajelor, dar si a etanseitatii coloanelor si camerelor de lichid.

Verificarea periodica a burdufurilor si colierelor de etansare este inca un aspect important in vederea intretinerii sistemului de directie. Acestea joaca un rol foarte important in etanseitatea pinioanelor si a rotilor dintate. Praful, mizeria, pietricelele si apa ajunse in sistem duc inevitabil la defectarea partiala sau chiar completa a casetei de directie.

Uzurile sistemului de directie, neremediate la timp, pot cauza si alte defectiuni, cum ar fi: uzura prematura sau neuniforma a anvelopelor, defectarea sistemului de suspensie, s.a.

PROGRAMARE LA VERIFICAREA SISTEMULUI DE DIRECTIE

Daca esti convins de importanta intretinerii sistemului de directie, fa o programare la unul din service-urile Auto-Ovarom pentru o verificare amanuntita.

Leave A Comment