May 13, 2015
Reparatia pompelor de injectie si a injectoarelor la motoarele diesel
Sistemele de injectie la motoarele diesel sunt o componenta critica in functionarea unui autovehicul, generand costuri mari de intretinere si reparatie daca sunt exploatate necorespunzator. Acest lucru este mai evident in cazul sistemelor de injectie cu pompe VP care au comanda electronica sau common rail.
Sistemul de injectie diesel common rail asigura un nivel imbunatatit de ardere a combustibilului, avand ca rezultat reducerea emisiilor si un consum redus de combustibil, reducerea nivelului de zgomot al motorului si imbunatatirea performantelor acestuia.
Unul din avantajele motoarelor diesel common rail consta in faptul ca presiunea din sistemul de injectie se produce independent de turatia motorului, asigurandu-se astfel un nivel ridicat de presiune chiar si la turatii mici ale motorului. Presiunea generata de pompa de inalta presiune este inmagazinata in rampa comuna (common rail) de unde se face distributia combustibilului catre injectoare. Controlul presiunii este realizat de catre calculatorul de injectie al autovehiculului prin regulatorul de presiune de pe pompa de inalta presiune si / sau de pe rampa comuna.
Datorita faptului ca sistemul de injectie common rail functioneaza la presiuni foarte mari (aprox 2000 bar), componentele acestuia sunt solicitate intens. Repararea si intretinerea acestor componente solicita atat dotari tehnice speciale, cat si calificare si experienta in domeniu.
Ce simptome are o masina cu probleme la sistemul de injectie?
Un indicator al disfunctionalitatii componentelor sistemului de injectie (injectoare, pompa sau regulatorul de presiune) este pierderea de presiune din sistem, situatie ce genereaza probleme de pornire sau de functionare a motorului. Problemele sistemului de injectie trebuie constatate de un specialist certificat si cu experienta vasta in domeniu, insa sunt unele simptome care trebuie recunoscute si de proprietarii de autovehicule:
- masina nu porneste sau porneste cu greutate
- motorul functioneaza zgomotos
- emisii de fum negru la accelerare
- trecerea in regim de avarie a functionarii motorului (aprinderea becului de avarie) sau oprirea neprogramata a acestuia
- pierderi de carburant in zona motorului
- trepidatii anormale ale motorului
- batai in zona motorului (sunet de lovire in zona injectoarelor)
- consum ridicat de combustibil
- putere scazuta a motorului
Daca observati unul din simptomele de mai sus la functionarea masinii trebuie sa programati imediat o constatare la un service autorizat. Nu conduceti mai departe, riscati agravarea situatiei!
Cunoasterea cauzelor care afecteaza functionarea corespunzatoare a sistemului de injectie poate preveni si evita defecte majore si foarte costisitoare pentru proprietarii masinilor. Eforturile de intretinere sunt intotdeauna mai mici decat cele implicate de repararea sau reconditionarea sistemului de injectie. Cauzele principale ale problemelor la sistemul de injectie sunt:
- existenta impuritatilor in instalatia de alimentare cu motorina
- supraincalzirea componentelor sistemului de injectie (injectoare, pompa sau regulator de presiune)
- prezenta unor defectiuni ale altor componente ale motorului (de ex. turbina defecta)
- efectuarea de interventii neprofesionale la sistemul de insjectie sau la sistemele conexe
Ce efecte secundare genereaza un sistem de injectie defect?
Injectia este unul din sistemele critice ale masinii, functionarea defectuoasa a acestuia generand o serie de efecte secundare:
- stres in utilizarea autovehiculului
- cresterea emisiilor poluante
- costuri de exploatare foarte mari
- deteriorarea celorlalte componente ale motorului
Ce riscam daca nu facem reparatiile la timp?
Fiind un sistem critic in functionarea motorului, amanarea reparatiilor la sistemul de injectie poate genera:
- costuri crescute privind reparatiile ulterioare
- deteriorarea altor sisteme (ex. componente mecanice)
- oprirea motorului in timp ce masina ruleaza cu consecinte periculoase in trafic
- poluarea mediului si primirea unor amenzi usturatoare
Sfaturile Auto-Ovarom
- reparatiile la sistemul de injectie trebuie facute de profesionisti, intr-un service autorizat de producatorul sistemului de injectie (ex. Bosch).
- la prima manifestare anormala a motorului trebuie mers la service pentru o constatare amanuntita
- folosirea de carburant de cea mai buna calitate pentru a proteja motorul si componentele sistemului de injectie
Auto-Ovarom poate verifica si reconditiona injectoare Bosch common rail, fiind Bosch Diesel Service autorizat pentru o gama larga de autovehicule (autoturisme, autoutilitare, camioane, utilaje de constructii, echipamente industriale, etc). De asemenea, Auto-Ovarom reconditioneaza pompe de inalta presiune, pompe de injectie in linie si rotative cu comanda electrica sau mecanica, cu respectarea etapelor recomandate de producator, incluzand inlocuirea componentelor uzate (elementii pompanti, bucsele de la axul de antrenare, setul de garnituri, supape, pompa de transfer, etc). Reconditionarea se incheie odata cu reasamblarea pompei de injectie intr-un mediu ferit de praf si impuritati si reverificarea parametrilor de functionare pe bancul de probe.
Daca ai o problema de functionare a sistemului de injectie, fa o programare la service-ul Auto-Ovarom pentru o verificare amanuntita.