March 28, 2017

Noi reglementari privind RCA-ul: Schimbare de roluri intre asigurat si asiguratori

Asigurarile reprezinta decizii luate pe termen lung, din propria initiativa sau prevazute prin lege. Indiferent de evolutia evenimentelor, avansarii tehnologiei si progresului numeroaselor domenii, un lucru ramane cert: nu putem controla ceea ce se intampla in jurul nostru. Nu putem controla natura, actiunile celor din jur sau circumstantele sub care diverse evenimente neplacute au loc. Suntem expusi la riscuri, iar de aceea s-a gasit o modalitate prin care riscurile sa fie transferate asupra altor persoane juridice, aparand serviciile de asigurari.

Asigurarile obligatorii RCANoi reglementari privind RCA-ul

Cea mai cunoscuta asigurare si prevazuta de lege, o reprezinta cea obilgatorie pentru masini – RCA. Numeroase controverse s-au produs in jurul acestui tip de asigurare, pornind de la perioada, pretul si procedurile pe care le impune.

Deseori, datorita pretului, soferii au fost nemultumiti, unii chiar ar fi renuntat la polita de asigurare daca nu ar fi fost obligatorie. Este acest lucru o solutie buna stiind ca, in Romania, au loc aproximativ 30.000 de accidente rutiere pe an?

Un alt aspect discutabil, il reprezinta numeroasele procedee ce trebuie respectate dupa producerea unui accident. Asiguratii erau dependenti de aiguratori, existand posibilitati putine de alegere a modului in care procedeele decurgeau, fiind nevoiti sa se adapteze asiguratorului.

Noi reglemantari pentru RCA in anul 2017

Conform, OUG 54/2016 si ASF 39/2016, incepand cu data de 10.02.2017, poti merge pe baza unei polite RCA cu autovehiculul avariat, in service-ul auto unde doresti sa-l repari, iar asiguratorul este obligat sa vina in acel service pentru constatarea daunelor, indiferent daca are sau nu contract cu acesta.

,,În situația producerii unui eveniment asigurat prin contractul RCA, obligația asigurătorului de a constata daunele produse nu este condiționată de existența unei relații contractuale între asigurător și unitatea service în care persoana păgubită alege să repare vehiculul.

Important de reținut este faptul că obligația persoanei păgubite este de a permite accesul la vehiculul avariat și nu la locația unde se află vehiculul respectiv” a afirmat Autoritatea de Supraveghere Financiara pe data de 09.02.2017.

Mai mult, ,, asigurătorul RCA are obligația de a efectua constatarea prejudiciilor în termen de 5 zile lucrătoare de la data notificării primite de la persoana prejudiciată. Procesul de constatare trebuie să respecte cadrul legal cu privire la protecția muncii iar în cazul în care bunul avariat nu este localizat într-un spațiu ce permite efectuarea în condiții de siguranță, persoana prejudiciată va trebui să asigure condițiile necesare derulării procesului de constatare”, a continuat ASF.

In consecinta ne bucuram de mai multe avantaje si o optimizare a timpului avand posibilitatea de alegere a celui mai bun service auto potrivit pentru masina noastra.

 

Leave A Comment